Følgene vilkår gjelder alle bestillinger som gjøres av kunden hos Finisterra AS org.nr NO 986864326, via e-post, telefon eller via websiden.

Levereringstider

Finisterra AS lagerfører de fleste av produktene som vises på Websiden. Varer som finnes på lager Sendes normalt innen neste arbeidsdag ved bestilling før kl 11.00. Om leveringstiden skulle avvike fra dette vil Finisterra AS gi beskjed, forutsatt at du har oppgitt korrekt e-postadresse eller telefonnummer.

Priser

Priser angitt på Websiden blir oppgitt eksklusive mva. eller inklusive mva. avhengig av hva Kunden har valgt i handlevognen på Websiden. Uansett hvordan prisene vises på Websiden, summeres alltid prisene i kassen med mva. og eventuell fraktkostnad.

Bestilling

Du kan bestille produkter via vår Webside www.finisterra.no , e-post bestilling@finisterra.no , eller ved å ringe en av våre selgere på 22 61 14 80.

Betaling

På Websiden kan du velge mellom flere ulike betalingsalternativer. Velg det alternativet og den leveringsmåte som passer deg best når du kommer til kassen, og før du bekrefter kjøpet. Mindreårige kan ikke handle på websiden uten samtykke fra foresatte, eller ansvarlig for bedriften som bestiller.

Betalingsalternativer for privatpersoner

Privatpersoner kan velge Klarna Check-Out ved bestilling. Tilbakevendende bedriftskunder kan velge faktura direkte fra Finisterra AS. Faktura kan medføre at vi må gjøre en kredittvurdering.

Frakt

Finisterra AS bruker PostNord og UPS som speditør for å håndtere gods og forsendelser. Fraktalternativ som tilbys er bedriftspakke, hjemme leveranse samt post-i-butikk. For ordre over 1500 kr eks. mva. betaler Finisterra AS frakten innenfor Norge, uansett antall kolli og kollistørrelse. For bestillinger under 1500 kr, belastes frakt med en maksimumspris på 150 kr.-. For forsendelse til utlandet belastes UPS Frakt med NOK 350.- opp til 25Kg innen Sverige og Danmark. Vare levert utlandet er ex mva. Kunden må kunne påregne gebyr ved fortolling inn til mottakerland. Vi leverer med betingelsene ex works, fritt vårt lager.

PostNords Bedriftspakke: Leveres direkte til en bemannet bedriftsadresse på dagtid. Om kunden ikke er tilstede ved levering, går pakken videre til et utleveringssted der kunden selv henter ut pakken.

PostNords Mypack: Levering skjer til ditt nærmeste postkontor eller post-i-butikk. Posten sender en henteseddel hjem til deg, alternativt en SMS der kunde har oppgitt mobiltelefonnummer. Du henter selv pakken når du har tid.

Om en bestilt vare ikke er på lager, vil vi varsle deg med beregnet leveringstid. Hvis leveringstiden skiller betraktelig mellom ulike varer forbeholder vi oss retten til å dele opp din leveranse. Vi vil kun belaste en porto, om det er Finisterra som velger dellevering.

Uavhentet pakke

For pakke som ikke hentes ut hos PostNord innen angitt tidsfrist vil vi debitere kunden for vår fraktkostnad, Post Nords returfrakt til Finisterra AS samt en administrationsavgift. Dette gjelder selv om Finisterra AS har sendt produktet til kunden “fraktfritt”.

Angrerett

Du har rett til å trekke deg fra denne avtalen uten å oppgi grunn innen 14 dager. Angrefristen løper 14 dager fra den dagen kunden, eller en tredjepart på dine vegne, tar imot varen.

Hvis du vil benytte deg av angreretten skal du sende oss en klart og tydelig beskjed om at du angrer ditt kjøp pr epost til Angre@finisterra.no eller i brev sendt til vår forretningsadresse. Det skal tydelig framgå hvem som er avsender og angrerettskjema må følge returen.

For at du skal rekke å utøve din angrerett i tide holder det at du sender oss din beskjed om at du tenker utøve angreretten innen angrefristen har gått ut.

Tilbakebetaling/Kredit

Hvis du bruker din angrerett vil vi kreditere alle innbetalinger vi har fått fra deg, eksklusive leveringskostnader som du som kunde må bære selv. Tilbakebetaling foretas med samme betalingsmåte som du brukte ved bestilling, eller manuelt i vårt system. (Hvis betaling ennå ikke har skjedd vil vi lage en intern kredit som gjør at vårt krav mod kunden slettes)

Forutsetningen er at vi har fått tilbake varene eller bevis på at du har sendt tilbake varene.
Du skal sende varen til oss uten unødig forsinkelse, senest 14 dager etter at du medelte oss om din beslutning om å fratrede avtalen. Du er selv ansvarlig for varenes reduserte verdi som følge av annen håndtering enn hva som er nødvendig for å bestemme varenes art, egenskaper og funksjon.

Ved Retur

Ved retur kontakt Finisterra AS kundeservice for returfraktseddel og nærmere informasjon. Retur skal sendes Finisterra AS som «Bedriftspakke» levert vår vareadresse.

Garantivilkår

Finisterra AS har kun ansvar under garantien for at varen fungerer og beholder kvaliteten i en viss tid. De fleste produkter i vårt sortiment omfattes av 1 til 2 års garanti. Hvis ingen informasjon om garantitid oppgis på produktet, gjelder 1 år. Om varen under garantitiden forringes på en måte som omfattes av garantien, betraktes det som en mangel. Du har da rett til å kreve at varen repareres, eller byttes. Feil som skyldes forsømmelse, unormal håndtering – om du ikke følger bruk- og serviceanvisninger dekkes ikke. Forbruksmateriell dekkes ikke av garantien. Når du kontakter oss må du alltid oppgi ditt ordrenummer.

Reklamasjon ved forbrukerkjøp

Når du handler som privatperson gjelder alltid forbrukerkjøpsloven, som gir deg 2 års reklamasjonsrett. Hvis varen ved vanlig bruk er ment å vare vesentlig lengre, er fristen for å reklamere 5 år, Se Forbrukerkjøpsloven. § 27. Ved en reklamasjon er det du som forbruker som skal påvise og gjøre det sannsynlig at feilen har funnets i produktet fra starten. Om det mot formodning oppstår en feil i ditt produkt hjelper vi deg med dette.

Reklamasjon ved bedrift kjøp

Når du handler som bedrift, eller bruker et bedriftsnavn på kvitteringen, gjelder kjøpsloven. Som bedrift har kjøperen 1 års garanti, og 2 års reklamasjonsrett. Ved en reklamasjon er det du som kjøper som skal påvise og gjøre det sannsynlig at feilen har eksistert i produktet fra starten.
Om en skade oppstår, kontakt alltid Kundeservice på 22611480.

Ved uteblitt betaling

Om en faktura ikke betales i tide, sender vi ut en påminnelse til Kunden. Purregebyr på 100 kroner samt forsinkelse rente på 12 % tilkommer fra forfallsdato. Om ikke betaling har kommet inn innen 14-dager etter det at vi sendt ut påminnelsen vil saken bli sendt til direkte til inkasso. Et gebyr på 740.- kroner sendes ut i forbindelse med at saken gis videre til Kredinor. Alle varer forblir Finisterra AS sin eiendom inntil full betaling er gjort.

Tilgjengelighet ved kontakt via e-post og telefon

Om du har spørsmål vedrørende angrerett, reklamasjoner, garantier, samt kjøp og bestilling ber vi deg kontakte vår salgsavdeling på 2261 1480, eller send oss en e-post på hjelp@Finisterra.no Spørsmål som sendes inn via e-post besvares senest påfølgende hverdag.

Personopplysninger

Alle personopplysninger som du gir til Finisterra AS håndteres med største respekt for din integritet. Vi skal følge alle gjeldene lover og regler for beskyttelse av personopplysningsdata. Gjennom å godkjenne disse vilkår i forbindelse med kjøp eller overlatelse av opplysninger, samtykker du til behandlingen av dine personopplysninger i overenstemmelse med nedstående.

Vår måte å samle og lagre informasjon følger av Personopplysningsloven, LOV-2000-04-14-31. Finisterra AS er ansvarlig for behandlingen av dine personopplysninger. Opplysningene behandles av Finisterra AS sin administrasjon for at Finisterra AS skal kunne oppfylle sine forpliktelser i henhold til loven. Vi benytter cookies når vi behandler de personopplysninger som du gir til oss eller som vi samler inn på Websiden. Opplysningene brukes kun med det formål å administrere dine kjøp og oppfylle våre forpliktelser ovenfor deg som kunde.

Dine personopplysninger lagres så lenge du er registrert som kunde hos Finisterra AS.

Du har i henhold til personopplysningsloven rett til én gang per kalenderår kostnadsfritt å få beskjed om hvilke personopplysninger som behandles om deg, uansett hvordan disse samlet inn. Om du vil ha slik informasjon må du sende inn en skriftlig forespørsel til oss. Forespørselen skal i henhold til personopplysningsloven sendes inn underskrevet av deg per post og kan ikke sendes per e-post. Forespørsler sendes til vår adresse nedenfor.

Om dine personopplysninger behandles i strid med personopplysningsloven har du rett til å be om at personopplysningene rettes, blokkeres eller slettes.
Du har rett til når som helst tilbakekalle et levert samtykke om behandling av personopplysninger. En slik tilbakekallelse kan gjøres ved å kontakte Finisterra AS
Som kunde hos oss kan du få e-post vedrørende din ordre eller betaling samt informasjon, nyhetsbrev eller tilbud vedrørende vår kunderelasjon.

Tvist

Ved uenighet vil Finisterra AS alltid forsøke å løse disse før det oppleves som et problem for kunden. Hvis det skulle komme til en tvist der kjøperen er privatperson vil vi alltid følge Forbrukerrådet sine retningslinjer. Tvist mellom to eller flere bedrifter avgjøres i norsk domstol.

Force Majeure

Finisterra AS er fritatt fra følgene ved svikt til å oppfylle visse forpliktelser i denne avtalen hvis en slik svikt skyldes frigjørende omstendigheter som beskrevet nedenfor, og det faktum vanskeliggjør, forhindrer eller forsinker oppfyllelse. Som befriende omstendigheter skal anses være bl.a. statlige tiltak eller forsømmelse, nylig tilkommen eller endret lovgivning, konflikt på arbeidsmarkedet, blokade, streik, terror, brann eller oversvømmelse, sabotasje eller ulykke av større omfang. I force majeure inngår også myndigheters beslutning som påvirker markedet og produkter negativt, f.eks. restriksjoner, advarsler, salgsforbud etc.

Øvrig

Vi reserverer oss for eventuelle skrivefeil, feilaktig publiserte priser, spesifikasjoner og tekniske data. Ved spørsmål, er du mer enn velkommen til å kontakte Kundeservice.

Finisterra AS
Org.nr 9868 64 326
hjelp@finisterra.no
Tel: 2261 1480